Žiema ne už kalnų. Pasiruošėte?

Apsnigti automobiliai

Naktis mieste žiemąArtėjanti žiema dažniausiai vairuotojams įsimena prieš pat lapkritį ar pirmosiomis šio mėnesio dienoms – tuomet būna didžiausios eilės keičiant padangas, tenka rūpintis nauju apavu savo transporto priemonei. Tai labai svarbu, tačiau ne vienintelė svarbi detalė, apie kurią reikėtų pagalvoti kiekvienam vairuotojui prieš žiemą.

Pildyti paraišką:

Užpildžius paraišką matysite nuorodą su automobilių skelbimais ir mėnesinėmis įmokomis

    • Finansuojame ir klientus turinčius blogą kredito istoriją
    • Vertiname klientus gaunančius įvairias pajamas (darbo užmokestis, pašalpos, išmokos ir kita.)
    • Finansavimas dirbantiems Lietuvoje ir Užsienyje.
    • Darbo stažas gali būti minimalus
    • Finansavimas vykdantiems individualią veiklą (pagal IV pažymą), verslo liudijimą ir pan.
    • Galima pirkti be pradinio įnašo
    • Neprivalomas KASKO draudimas
    • Finansavimo atsakymas per 30 minučių
    • Finansuojame 100% automobilio vertės

    Padangos

    Senos padangosPadangos visgi išlieka labai svarbiomis ir būtinomis. Nors yra nemažai žmonių, kurie renkasi universalias padangas, labiau savo saugumą vertinantys asmenys prieš žiemą savo automobilį mieliau apauna žieminėmis ar žieminėmis dygliuotomis padangomis. Žieminės padangos yra pritaikytos būtent žiemos klimato sąlygomis, rodo geresnius rezultatus stabdant ant apledėjusios ar snieguotos kelio dangos, esant šaltam orui nei universalios ar, tuo labiau, vasarinės. Dygliuotos padangos daugiausiai skirtos važinėjantiems itin prastai prižiūrimais keliais, tačiau vykstantiems į užsienį gali būti visai netinkamu sprendimu – kai kuriose Europos šalyse dygliuotos padangos yra draudžiamos.

    Žiemos metu lengvųjų automobilių vairuotojai privalo įsitikinti, kad jų padangų protektoriaus gylis siekia 3 milimetrus, nors specialistai rekomenduoja padangų keitimu rūpintis likus net ir 4 mm protektoriaus. Dar vienas dalykas – slėgis. Padangų slėgis kintant orui gali kisti, todėl reguliariai siūloma tikrinti jį, pripūsti tiek, kiek rekomenduoja gamintojas.

    Kokio amžiaus Jūsų akumuliatorius?

    Akumuliatorius ir gnybtaiViena iš dažniausiai pavedančių dalių automobilyje žiemą – akumuliatorius. Nors deklaruojamas kokybiško tarnavimo laikas yra 2-4 metai, dauguma vairuotojų rizikuoja ir naudoja akumuliatorius ir 5, ir 7 metus, kol neužsivedimas rytais tampa kasdienybe vos kiek pašalus. Tiesa, nebūtinai dėl neužsivedusio automobilio kaltas tik akumuliatorius. Kartais bėdos slypi šiek tiek giliau, pavyzdžiui, generatoriuje, tad jei akumuliatorius naujas, degalai geros kokybės – tikrinkite visą automobilio techninę būklę. Ypatingai daug problemų dėl pasilpusio akumuliatoriaus, netinkamai veikiančio generatoriaus ar streikuojančio starterio turi dyzelinių automobilių vairuotojai, nes tokioms transporto priemonėms reikia daugiau galios užvedimo metu šaltą žiemos rytą.

    Langų plovimo, aušinimo ir kiti skysčiai

    LietusLabai dažnai atėjus šalčiams pamirštama pasikeisti skysčius. Užšąlantis langų skystis yra dažna problema, pridaranti didesnių problemų, pavyzdžiui, dėl to trūksta žarnelės ar pats langų skysčio bakelis, kurio kaina ne tokia jau ir maža. Užšalo langų skystis per pirmąsias šalnas? Jei turite – varykite automobilį į garažą, o jei ne, bandykite kelioms valandoms pastatyti jį požeminėje prekybos centro aikštelėje, po to teks jį išnaudoti ar kitaip išpilti ir pakeisti žieminiu.

    Aušinimo skystis ir tepalai užšalti neturėtų, tačiau jų pakeitimas taip pat gali būti pravartus. Tepalai įprastai keičiami kas 10 tūkst. kilometrų, tačiau pravartu juos keisti ir prieš žiemą – taip palengvinsite užvedimą ir variklio darbą. Aušinimo skystis keičiamas kas keletą metų, tad jei praeitais metais nekeitėte, pagalvokite apie tai šiais.

    Kuras

    Tuščias kuro bakasPamirškite važinėjimą pustuščiu baku. Dyzelinis kuras linkęs užšalti, o kuo jo mažiau, tuo greičiau tai įvyksta, tad verčiau jau papildomas svoris nei problemos užvedant automobilį. Beveik tuščiu baku mėgsta važinėti ir vairuotojai, kurių automobilio pagrindinis kuras yra dujos, o benzinas skirtas tik užvedimui. Pripilkite benzino šiek tiek daugiau, kad kuo mažiau vietos liktų orui. Šis šylant ir šąlant kondensuojasi, o kondensatas gali pridaryti nemenkų bėdų Jūsų automobilio kuro sistemai. Be to, žiemą dujos persijungia vėliau, tad benzino išnaudosite daugiau nei vasaros metu.

    Gumos ir spynelės kartais ne juokais erzina

    Negalite atidaryti durų? Užšalo spynelė? Jūs toks ne vienas, taip tikrai būna gana dažnai. Prieš žiemą galima ištepti gumas, papurkšti spyneles specialiais priedais, o užšalus taip pat yra specialios priemonės, padedančios atidaryti durelės. Dažna klaida, avarinės priemonės paliekamos automobilį, o jo prireiki tik tada, kai durų atverti nepavyksta. Puiku, jei bent vienos durelės atsiveria, tačiau jei ne? Verčiau nedidelį purškalą nešiokitės su savimi kišenėje ar rankinėje.

    Priedai

    Apsnigti automobiliaiŽiemą Jūsų automobilyje turėtų papildomai būti:

    • Sniego valymo šluotelę, kuria prieš važiuojant derėtų nuvalyti ne tik langus, bet ir stogą, kapotą, nepamirškite žibintų!
    • Ledo grandiklį, jei ne sniegas užkloja automobilį, o ledukas. Šis pasirodo jau rugsėjį – spalį.
    • Gnybtai užvedimui taip pat gali būti pravartus daiktas, ką gali žinoti, kada automobilis ims ir neužsives. O gal Jūsų pagalbos prireiks kam nors kitam?
    • Tempimo lynas žiemą yra svarbus, tiek mieste, tiek užmiesčio keliuose jo gali prisireikti, ypač atsidūrus pusnyje. Įsitikinkite, kad tai tvirtas, Jūsų automobiliui tinkama lynas.
    • Kastuvas, nors ir nebūtinas, bet puikiai praverčia įklimpus ar prastai nuvalytuose kiemuose norint pasistatyti automobilį. Kartais kiemus užpusto per porą valandų, o kelininkai tikrai nespėja bei negali prižiūrėti kiekvienos mažos gatvelės ir kiemo, tad pasiruoškite priemonę sportui.
    • Druskos ir smėlio mišinys padės atsidūrus ant pliko ledo. Šį mėgsta vežiotis galiniais ratais varomų automobilių savininkai.

    Plovykla žiemą lankoma dažniau

    Nors dauguma vairuotojų automobilį dažniau plauna vasaros metu, žiemą plovykloje reikėtų lankytis kur kas dažniau, nes ant kelio barstoma druska ir kitos medžiagos, kurios sėda ant automobilio kėbulo ir važiuoklės bei skatina greitesnį rūdijimo procesą, pažeidžia dažus. Reguliarus plovimas, įvairios nano dangos ir kiti priedai padeda sumažinti problemų skaičių ar jas nutolina. O ir važinėti švariu automobiliu kur kas jaukiau, žiema tampa nebe tokia niūri.

    Pasirūpinkite automobiliu prieš žiemą, skirkite tam savo laiko ir pinigų, įsigykite tik kokybiškas ir sezonui tinkamas padangas, patikrinkite techninę būklę, o gal net pagalvokite apie naujo automobilio įsigijimą ir svarbiausia – tinkamai prižiūrėkite jį!